نشاط را می توان به شادی و شور و شعف معنا کرد، اما نشاط به خودی خود شادی و خوشحالی را بوجود نمی آورد و نیاز به یک سری لوازم، امکانات و محیط مناسب دارد تا به نشاط معنای واقعی ببخشد. شادی و نشاط یکی از حالات روحی ما انسانهاست که برای سلامتی جسم و روح ما و دیگران بسیار موثر و مفید است. انسانهای شاد، زندگی خود را تحت کنترل دارند، حالات روحی متعادل تری دارند، مسئولیت پذیرند، امیدوار و مثبت اندیش اند و در مقابل مشکلات و سختی های زندگی مقاوم تر و قوی ترند. امروزه آپارتمان های کوچک و تاریک و به دور از فضاهای بازی و حرکتی برای کودکان، جای منازل حیاط دار و بزرگ گذشته را گرفته است؛ پس حداقل کاری که می توان برای تامین بهداشت جسمی و روانی کودکان انجام داد، ایجاد فضای پر نشاط و شادی آفرین در مدارس است. چرا که دانش آموزان چندین ساعت از روز را در مدرسه می گذارنند و اگر فضای مناسبی در مدارس فراهم باشد، مسلما به شاد زیستن فرزندان خود کمک بسیار مهمی خواهیم کرد. شاد زیستن برای کودکان به اندازه ی تغذیه ی خوب، محبت کردن و حفاظت از او حائز اهمیت است. زیرا سلامت روحی و روانی و جسمانی او را تأمین می کند. با توجه به اینکه نسل امروز، جامعه ی فردا را می سازند اگر خوب و خدایی تعلیم ببینند و تربیت شوند جامعه ای شاداب و منظم و خوشبخت خواهیم داشت. امروزه تربیت نیروی کیفی بر عهده مدارس و مسئولان آموزش و پرورش است و مدارس نقش بسیار پر رنگی دارند فراهم کرد بستری مناسب برای دانش آموزان که بتوانند در همه ابعاد رشد کنند از مهم ترین  وظایف نظام آموزشی است. هم چنین لازم است که شرایطی فراهم شود تا محیط آموزشی برای دانش آموزان به یک محیط شاد و البته قانونمند تبدیل شود و آنها بتوانند با اشتیاق در کلاس درس حاضر شوند و این امر با کمک مسئولان محیط آموزشی تا حدود زیادی قابل حل است. شاداب سازی مدارس را باید در ابعاد ظاهری و معنوی جستجو کرد. شادی و نشاط در مدارس باعث رشد و تکامل همه ابعاد جسمانی، شناختی، اخلاقی، عاطفی و معنوی وجودی یک دانش آموز می شود. چنانچه به یک بعد از این ابعاد لطمه وارد شود ویا مورد غفلت و فراموشی قرار بگیرد، دانش آموز به توانایی ها و شایستگی های کامل دست نخواهد یافت. دانش آموزان مهم ترین رکن نظام آموزش و پرورش هر کشوری محسوب می شوند. عواملی که می تواند این سرمایه ملی را برای رشد بهتر و کیفی آماده سازد، نه تنها محفوظات علمی بلکه مهارت های رفتاری است که در محیط آموزش می بیند. برای اینکه سلامت جسمانی و روانی کودکان، دانش آموزان، اطرافیان و خودمان حفظ شود باید سعی کنیم با شناسایی عوامل موثر بر شادی، موجبات عوامل مثبت و کاهش عوامل منفی تأثیر گذار بر شادی را فراهم کنیم. از آن جا که شادی بزرگ ترها بر شادی و نشاط کودکان تأثیر می گذارد می توان گفت که اولیاء و مربیان غمگین نمی توانند دانش آموزان شاد تربیت کنند از این رو با ارائه نظام اعتقادی درست برای دستیابی به شادی و نشاط، می توان به بالا بردن سطح شادی در میان افراد جامعه کمک کرد.


پرسش مهر برلیان یاقوتی مقدم شادی ,دانش ,مدارس ,نشاط ,محیط ,آموزان ,شادی و ,دانش آموزان ,در مدارس ,می توان ,به یکمنبع

طرح پرسش مهر رییس جمهور در آغاز سال تحصیلی 99-98

راهکارهای افزایش شادی و نشاط در مدارس

آیا محیط مدرسه ما شاد و پر نشاط است؟

مقدمه‌ای بر تأثیر ایجاد نشاط در مدارس

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ مسابقات مدرسه مجتهد زاده تخفیف دونی خرید اینترنتی قطعات بلدوزر D155 مدیر دبستان فرهنگیان علامه حلی 1 دوره اول بیرجند فناوری و تکنولوژی علاقه های موفقیت و راه های موفقیت تبلیغات گسترده اینستاگرام تخفیفان دانلود آهنگ جدید - فول آلبوم ايراكد-مجتمع برنامه نويسي ايرانيان